Dlaczego personalizacja jest ważna? Sprawdź jak dopasować program lojalnościowy do branży, wymagań klientów i indywidualnych celów

Czas czytania: około 4 minuty

Dlaczego personalizacja jest ważna? Sprawdź jak dopasować program lojalnościowy do branży, wymagań klientów i indywidualnych celów

Specjalne traktowanie, usługi skrojone na miarę, dedykowane rozwiązania – chyba każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie w swoich wyborach. Bezpośrednia komunikacja skraca dystans, a przygotowane w odpowiedzi na specyficzne potrzeby oferty zapadają na dłużej w pamięć. Prowadząc swój biznes w bardzo konkurencyjnym środowisku i rozmawiając z coraz bardziej wymagającymi konsumentami, musisz przygotować program lojalnościowy, który w pełni odpowie na ich potrzeby.

Indywidualność - dlaczego jest taka ważna w komunikacji z pokoleniem Y i Z

Planując swoje działania, warto zwracać uwagę na trendy konsumenckie i zapoznać się z charakterystyką grup, do których kierowany jest Twój program lojalnościowy. Jednymi z ważniejszych i coraz bardziej zaangażowanych są konsumenci z generacji Y oraz Z.

W zależności od przyjętej metodologii to grupy dzisiejszych trzydziestokilkuletnich odbiorców oraz ich młodszych kolegów i koleżanek. To na nich skupia się działanie wielu brandów. Powód jest prosty – są jedną z ważniejszych sił nabywczych lub będą nią w niedalekiej przyszłości. A słowo personalizacja pojawi się w wielu opracowaniach ich dotyczących.

Jedno z tych pokoleń nie zna rzeczywistości bez internetu, drugie także doskonale porusza się w sieci. Każde z nich ma mocne poczucie unikatowości i chce podkreślać swoją osobowość. Jeśli połączy się to z szeroką i coraz bardziej dopasowaną do klienta ofertą, nic dziwnego, że to właśnie personalizacja staje się kluczem do trafienia do wspomnianych konsumentów. A oni oczekują obsługi na wysokim poziomie. Dedykowane rozwiązania coraz częściej można znaleźć w ofercie różnych marek.

Usługi szycia na miarę, customizacji, dopasowywania pakietów zabiegów według indywidualnych potrzeb. Kawa z ulubionym syropem, t-shirt z wymarzonym nadrukiem, portfel z inicjałami w środku – to tylko kilka przykładów, które ilustrują, do czego przyzwyczajeni są konsumenci z różnych sektorów.

Rozmawiaj z Klientem – o personalizacji w komunikacji

Indywidualne podejście jest istotne nie tylko na poziomie usług. Maile zaczynające się od Twojego imienia, reklamy, które pokazują produkty, dopasowane do Twoich zainteresowań, dostępni konsultanci o niemal każdej porze – to tylko kilka z przykładów na to, jak zmienia się komunikacja. Podpowiadane są rzeczy dopasowane do Ciebie, media społecznościowe podsuwają konta, które mogą Cię zainteresować. Twoją uwagę przykuwają dedykowane, wyszukane treści.

Podejście bezpośrednie i skupienie się na potrzebach konkretnego klienta stało się standardem. Nie innowacją. Stawiając na wsparcie Spartavity w marketingu, łatwo przygotujesz odpowiednie komunikaty i zbudujesz prawdziwą relację z ich odbiorcą.

Nie zapominaj o branży, w której działasz

Planując swoje działania, weź pod uwagę branżę, w której prowadzisz biznes oraz zastanów się nad jego specyfiką. Inną ofertę skierujesz do klienta B2B, a odmienne rozwiązania zaprezentujesz klientowi B2C. Dostępność produktów, rodzaj usług – każda z tych rzeczy warunkować będzie możliwe rozwiązania.

Inne nagrody za lojalność możesz przyznać w drogerii. Szeroki pakiet korzyści może zaoferować stacja benzynowa. Zupełnie inny sklep z książkami oraz artykułami papierniczymi. Przeprowadź research konkurencji, sprawdź powszechne praktyki. A potem postaraj się znaleźć coś, co Cię wyróżni. I pozwoli zbudować mocne relacje.

Stwórz program lojalnościowy odpowiadający na potrzeby klientów

Biorąc te wszystkie czynniki pod uwagę, musisz pamiętać o jeszcze jednej, istotnej kwestii. Są nią Twoje własne cele. Przygotowując program lojalnościowy liczysz przecież na zysk. I dlatego musisz o nim pamiętać proponując konkretne benefity dla klientów. Nie oznacza to jednak rezygnacji z elastyczności oraz otwartości na potrzeby osób wybierających Twój biznes.

Program punktowy, w którym otrzymuje się nagrody z określonej puli to dobry przykład. Samodzielnie je ustalasz, określasz limity. Możesz jednocześnie odpowiedzieć na indywidualne potrzeby klienta, jak i zadbać o korzystny dla Ciebie wybór dostępnych benefitów. Szeroka oferta to dobry pomysł. Kolejny krok to zadbanie o jego komunikację.

Wiedząc jak ważna jest personalizacja i do jak wielu zmiennych zależy dobre dopasowanie programu, przygotuj go razem ze specjalistami. Skontaktuj się z nami i otrzymaj pomoc. Zastanowimy się nad jego szkicem, wdrożymy konkretne rozwiązania. A następnie przeanalizujemy osiągnięte cele.
 

  • Autor: Spartavity
  • Data wpisu: 15 luty 2021

Gotowy na wdrożenie własnego
systemu lojalnościowego?

Skontaktuj się z nami

Zostaw wiadomość, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe