Idealna nagroda dla Twojego klienta – czy taka istnieje? Sprawdź jak odpowiednio motywować klientów w programie lojalnościowym

Czas czytania: około 5 minut

Idealna nagroda dla Twojego klienta – czy taka istnieje? Sprawdź jak odpowiednio motywować klientów w programie lojalnościowym

Przygotowując program lojalnościowy, musisz pamiętać o zaprojektowaniu go tak, by jego przyszli uczestnicy chcieli aktywnie brać udział i korzystać z zaproponowanych rozwiązań. Ich przejrzystość, sama mechanika ma oczywiście ogromne znaczenie, jednak to atrakcyjna nagroda jest ostateczną motywacją dla klienta. Co zaproponować, by trafić w gust nawet najbardziej wymagających osób? Czy istnieje benefit, który sprawdzi się w każdym wypadku? O czym nie możesz zapomnieć, projektując własny program? Sprawdź kilka dobrych praktyk i dowiedz się, jakie są elementy, o których nie możesz zapomnieć.

Kilka informacja na początek – poznaj swoją grupę docelową, dopasuj się do branży, w której działasz.

Na samym początku musisz sobie zadać kilka pytań. Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem prac nad nagrodami? Zastanów się nad potrzebami Twojej grupy docelowej. Kim są Twoi klienci? Jakie mają cechy wspólne? Jakie zachowania obserwujesz? Czy dotychczasowe akcje przynosiły ich pozytywną reakcję? Do której generacji należą uczestnicy lub potencjalni odbiorcy programu lojalnościowego? O tym dlaczego poznanie grupy docelowej jest tak ważne, pisaliśmy także w naszych poprzednich artykułach.

Nie mniej istotne będzie zadanie sobie pytania o charakter branży, w której działasz i dotychczas przyjęte praktyki. Choć warto myśleć nieszablonowo i proponować klientom nowe rozwiązania, pewne ogólnie przyjęte reguły mogą sprawdzić się także w wypadku Twojego biznesu. Nie każda branża będzie miała także możliwość oferowania równie atrakcyjnych nagród, czy wyboru konkretnych mechanik. Niezależnie jednak od przyjętych schematów, można stworzyć pakiety nagród atrakcyjne dla klientów.

Postaw na zróżnicowane bonusy – oferuj wybór i dbaj o atrakcyjność programu

Nie da się stworzyć nagrody, która będzie atrakcyjna dla każdego klienta. Chcąc zatem budować pozytywny obraz w świadomości odbiorcy, warto zastanowić się nad pewnym wachlarzem dostępnych rozwiązań, jakie może on otrzymać. Operując w ten sposób, masz szansę wpływać zarówno na osoby, które zastanawiają się nad uczestnictwem w programie, jak i na osoby, które już w nim są, jednak są mało aktywne.

Czy takie rozwiązanie ma szansę przy każdej z wybranych mechanik programów lojalnościowych? Podzielimy się naszym doświadczeniem. Udowodnimy, że zarówno zniżka, jak i produkt może być odpowiednią zachętą dla Twojej grupy docelowej.

Programy lojalnościowe nagradzane rabatami – jak doceniać klientów, by zachęcać ich do aktywnego korzystania z programów?

Choć w przypadku programów opartych o rabaty może się to wydawać najtrudniejsze, także i w nich można zaoferować zróżnicowane nagrody. W jaki sposób? Przede wszystkim odpowiednio ustalając poziomy rabatu. Warto zastanowić się, od jakiego procentu można zacząć, ale i jaki może być najwyższy, na który można sobie pozwolić. Pamiętaj, że jednak nadal Twoim celem jest, by program przynosił Ci zysk. Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, eksperci Spartavity doradzą Ci także na tym etapie.

Taki mechanizm z sukcesem wdrożyliśmy u dwóch naszych klientów – BIRJU oraz NewBalance. Mechanizm wykorzystany przez BRIJU to dobry przykład działań, o których piszemy. Uczestnicy programu mogą zyskać rabaty w czterech progach: 6%, 9%, 12% i 15%. Pierwszy z nich jest wystarczająco atrakcyjny, by przystąpić do programu. Ostatni natomiast motywujący, by pozostać na dłużej, a także zbierać punkty prowadzące do jego otrzymania.

Wymiana punktów na konkretne produkty – kolejny pomysł na wachlarz nagród
Tworząc program, którego założeniem jest zdobywanie określonych produktów za odpowiednią ilość punktów, możesz zastanawiać się nad wieloma, różnymi rozwiązaniami. Jednym z nich, które na pewno się sprawdzi, jest zaproponowanie czegoś z oferty. Dlaczego warto to zrobić? Jeśli Twój klient przystąpił do programu lojalnościowego, zrobił to, bo jest zainteresowany produktami lub usługami, które oferujesz.
Zatem warto zaproponować mu rzeczy, o których wiesz, że są przez niego poszukiwane. Dobrym przykładem jest działanie jednego z klientów Spartavity – The Body Shop. W ramach programu, jego uczestnicy mogą otrzymać kupony wartościowe do wydania na kosmetyki w sieci, jako nagrodę za zebrane wcześniej punkty.

Dlaczego warto skupić się na nagrodach w programach lojalnościowych?

Choć może się wydawać, że do zbudowania opartej na zaufaniu relacji klienta z marką wystarczy dobra jakość usług lub produkt, jest to błędne założenie. Te dobre i trwałe relacje z klientami wymagają większego zachodu i atencji. Dlatego tak ważne jest, by przygotowując program lojalnościowy patrzeć na realne korzyści, jakie możemy dać odbiorcom.

Nie należy ich jednak rozumieć tylko jako prostej gratyfikacji – atrakcyjnej finansowo, czy ze względu na otrzymany produkt. Ale także jako danie unikatowego doświadczenia, które jednocześnie staje się wyróżnikiem brandu.

Jeśli także chcesz przygotować program, który będzie pełen prawdziwie atrakcyjnych nagród, skontaktuj się z nami. Opracujemy mechanikę, zaproponujemy najlepsze rozwiązania. Razem przygotujemy pakiet nagród atrakcyjnych dla grupy docelowej

  • Autor: Spartavity
  • Data wpisu: 19 kwiecień 2021

Gotowy na wdrożenie własnego
systemu lojalnościowego?

Skontaktuj się z nami

Zostaw wiadomość, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe

Zamów darmową demonstrację produktu