Jak prowadzić skuteczny program lojalnościowy w zmieniających się warunkach. Kilka porad nie tylko na 2021.

Czas czytania: około 4 minuty

Jak prowadzić skuteczny program lojalnościowy w zmieniających się warunkach. Kilka porad nie tylko na 2021.

Stworzenie skutecznego programu lojalnościowego, to prawdziwe wyzwanie. Wymyślenie doskonałego mechanizmu, przygotowanie systemu nagradzania klientów, późniejsza troska o rozpoczętą relację – to kilka z zadań, jakie musisz sobie postawić już na starcie.
Kolejnym z nich jest radzenie sobie z utrudnieniami. Bieżąca reakcja na zmieniającą się sytuację, podejmowanie kroków, które doprowadzą Cię do celu. Jak prowadzić skuteczny program lojalnościowy w niepewnych czasach? Sprawdź kilka naszych porad, które przydadzą się nie tylko w 2021 roku.

Po pierwsze – działaj z programem, który już prowadzisz

Oczywiście program lojalnościowy w swoich założeniach musi opierać się na pewnym schemacie. Przyznajesz określoną ilość punktów, dajesz rabat, oferujesz inne rozwiązania – klient musi znać jasne zasady, by chcieć przystąpić do programu. Dobre relacje opierają się przecież na szczerości oraz obustronnych korzyściach. Dobrze opracowany mechanizm programu lojalnościowego, to jednak także model elastyczny – pozwalający na pewne modyfikacje.

Mając zatem program punktowy, nie bój się zmieniać dostępnych nagród. Nie zmieniając początkowych założeń, możesz klientom zaoferować produkty lub usługi, które aktualnie cieszą się większym zainteresowaniem. Okresowe zmiany w katalogu nagród, czy możliwość ich łatwiejszego uzyskania to wyjście dobre także wtedy, gdy z jakichś powodów inna, konkretna usługa nie może być realizowana. Szukając zastępstwa, masz pewność, że twoi klienci nie zaczną sprawdzać ofert konkurencji, a nowi zostaną zachęceni, by stać się jednymi z uczestników programu. Nie zapomnij o odpowiedniej komunikacji swojej oferty. Zaangażuj swoich odbiorców w uczestnictwo w przygotowanym programie. Podtrzymuj ich zainteresowanie pokazując nowe rozwiązania.

Po drugie – analizuj i wyciągaj wnioski

Posiadając dane na temat zachowań swoich klientów, transakcji przez nich realizowanych, wybieranych nagród, zachowań oraz innych ważnych aspektów, możesz planować kolejne kroki. Trwający lockdown, to dobry przykład tego, jak ważne są analizy – bogatszy o wiedzę z 2020 roku możesz sprawdzić, w jakich momentach program lojalnościowy najgorzej i najlepiej spełniał swoją rolę. Miałeś też okazję testować różne rozwiązania, które pomogły w budowaniu relacji z klientem. Podsumuj każde z nich. Zobacz, jakie mechanizmy się sprawdziły. Bazując na tej wiedzy, przygotuj plan i wyznacz kolejne cele.

Tylko wyciągając wnioski, jesteś w stanie prowadzić program lojalnościowy w trudnych, zmiennych warunkach. Co więcej – nauczysz się działać na podstawie własnych doświadczeń. I będzie to wiedza, która przyda się także w spokojniejszych czasach.

Po trzecie – nie bój się nowości: gift cards, grywalizacja, a może inne zmiany?

Otwórz się na nowe rozwiązania. Zmiany przecież nie zawsze muszą oznaczać działania w kryzysie, ale mogą też być związane z ewolucją lub rewolucją w postawach konsumentów. Planując budowanie relacji, musisz pamiętać o koniecznych innowacjach. Dlatego sprawdzaj opcje i udogodnienia, których być może jeszcze nie ma w Twojej firmie.

Gift cards, czyli popularne karty podarunkowe to jedne z nich. Doskonałe w okresie świątecznym, są także metodą na podreperowanie budżetu w okresie zamknięcia. Możesz przecież zaproponować ich zakup oraz późniejsze wykorzystanie, w momencie pełnej dostępności Twojego biznesu.

Grywalizacja, to natomiast pomysł na aktywizację odbiorców. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich mechanizmów możesz zachęcić klientów do bardziej zaangażowanego uczestnictwa w programie lojalnościowym. A to prosta droga do osiągnięcia założonych wcześniej celów.

Po czwarte – skorzystaj z pomocy specjalistów

Choć jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i znasz biznes jak nikt inny, niekoniecznie musisz być doskonały w aspekcie budowania relacji. Intuicyjne działania mogą zawieść, a inwestycja w program lojalnościowy okazać się nieopłacalna, jeśli nie masz odpowiedniego przygotowania. Zmienne czasy, to także moment pełen wyzwań – jeśli nie jesteś pewien czy sprostasz przygotowaniu zmian w prowadzonym mechanizmie, lub po prostu chcesz mieć ten jeden problem mniej, skontaktuj się z nami. W ramach naszych usług pomożemy Ci przygotować się na każdą ewentualność. I skutecznie działać, nawet w zmiennych warunkach.
 

  • Autor: Spartavity
  • Data wpisu: 1 marca 2021

Gotowy na wdrożenie własnego
systemu lojalnościowego?

Skontaktuj się z nami

Zostaw wiadomość, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe

Zamów darmową demonstrację produktu