Optymalizacja procesów, analityka, skuteczna komunikacja z klientem. O dodatkowych zaletach wdrożenia programu lojalnościowego w Twojej firmie

Czas czytania: około 4 minuty

Optymalizacja procesów, analityka, skuteczna komunikacja z klientem. O dodatkowych zaletach wdrożenia programu lojalnościowego w Twojej firmie

Każda osoba prowadząca biznes wie jak wiele zalet płynie z wdrożenia programu lojalnościowego. Możliwość aktywizacji klientów, pogłębienia ich relacji z marką, a w efekcie skuteczna zachęta do ponownych zakupów czy korzystania z usług - to niektóre z nich. Jednak przygotowanie odpowiednio dopasowanego do potrzeb i technicznie dopracowanego programu niesie ze sobą o wiele więcej benefitów. Jakich? Przeczytaj o plusach, które szybko staną się udziałem także Twojej firmy. 

Program lojalnościowy =  optymalizacja w najważniejszych obszarach

Czas to pieniądz - jako przedsiębiorca pewnie nieraz miałeś okazję się o tym przekonać.  W natłoku obowiązków i terminów wszelkie usprawnienia są na wagę złota. Optymalizacja procesów pomoże twojej firmie działać sprawnie, a także osiągnąć kolejne, założone wcześniej cele biznesowe. Nie tylko ułatwi codzienną pracę, ale jednocześnie pozwoli zyskać przestrzeń na realizację KPI w dłuższej perspektywie, a w efekcie - na rozwój firmy.

Są trzy obszary, które pomoże zoptymalizować platforma do obsługi programów lojalnościowych, taka jak Sparta Loyalty Platform. Są nimi sprzedaż, marketing, a także obsługa klienta. 

Zarządzanie i kontrola sprzedaży dzięki programom lojalnościowym

Łatwy dostęp do danych, możliwość sprawdzenia aktywności i transakcji w jednym miejscu - to rozwiązanie, które zyskujesz wraz z wdrożeniem dedykowanego programu lojalnościowego. Platforma pozwoli Ci sprawdzić jakie transakcje zostały przeprowadzone, jaka była ich wysokość. Bez problemu poznasz także pozostałe istotne parametry sprzedażowe. Będą one dodatkowo powiązane z bazą klientów i dopasowane do konkretnych, poczynionych przez nich płatności.

Mając taką wiedzę, łatwiej będzie Ci zarządzać akcjami, które powinny zbliżyć Cię do realizowania założonych KPI. Możesz się przygotować, mając wszystkie dane pod ręką. Szybko też zdiagnozujesz ewentualne problemy ze sprzedażą - ogólnie, lub w konkretnym punkcie.

Skuteczna komunikacja dzięki programom lojalnościowym 

Sam program lojalnościowy to narzędzie marketingowe, które umożliwia budowanie relacji z klientami. Jednak nie możesz zapomnieć o codziennych działaniach – komunikacji mailingowej oraz prowadzonej w innych kanałach. Kierowaniu ofert, informowaniu odbiorców i zachęcaniu ich do transakcji. Ten obszar także pomoże zoptymalizować stworzony dla Twojej firmy program. 

Program lojalnościowy pozwoli na łatwą technicznie obsługę komunikacji poprzez e-mail oraz SMS, a także na stworzenie jej wielu scenariuszy. Automatyczne wiadomości to znaczne ułatwienie na początek.  Dzięki temu, że system posiada dane na temat klientów, może ich przypisać do odpowiednich segmentów, a następnie skierować do nich dedykowany komunikat, który zostanie wysłany w optymalnym czasie.

Łatwiejsza obsługa klienta - dodatkowy atut wdrożenia programu

Pracując nad lojalnością, masz szansę także poprawić obsługę w swoim biznesie. Przede wszystkim – użytkownik aplikacji może zobaczyć swoje dotychczasowe zakupy lub to, z jakich usług korzystał. Odpowiednio zaprojektowana funkcjonalność pozwoli mu także na wykonanie najważniejszych operacji – w tym ewentualne zwroty, wymiany, reklamacje. Pomoże też po prostu skontaktować się z marką.

Za pomocą programu lojalnościowego można również badać nastroje klientów. Sprawdzać jak oceniają oni ofertę czy samą obsługę w Twojej firmie. Co istotne, zachęcanie tych, którzy nie są skłonni do podzielenia się opinią, może być także elementem samego mechanizmu zbierania punktów.

Zwiększ wiedzę o swoich odbiorcach dzięki programowi lojalnościowemu

Wiedzę o kliencie można pozyskać, nie tylko sprawdzając jego odpowiedzi, ale też zagłębiając się w dane, które są zbierane w ramach prowadzenia aktywności. Program dostarczy Ci informacji o grupie odbiorców jako całości, poczynionych przez nią transakcjach, kwotach, jakie gotowi są wydać jej członkowie  oraz o wielu innych, ważnych aspektach.

Jak widzisz, wdrożenie programu lojalnościowego może przynieść wiele dodatkowych korzyści Twojej firmie. Chcesz przetestować je w praktyce? Skontaktuj się z nami. Wspólnie przygotujemy najlepszy plan dla Twojego biznesu.


 

  • Autor: Spartavity
  • Data wpisu: 21 czerwca 2021

Gotowy na wdrożenie własnego
systemu lojalnościowego?

Skontaktuj się z nami

Zostaw wiadomość, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe

Zamów darmową demonstrację produktu