Zwiększenie koszyka, centralizacja procesów, budowa bazy danych. Poznaj trzy atuty Sparta Loyalty Platform oraz ich znaczenie dla Twojego biznesu

Czas czytania: około 4 minuty

Zwiększenie koszyka, centralizacja procesów, budowa bazy danych. Poznaj trzy atuty Sparta Loyalty Platform oraz ich znaczenie dla Twojego biznesu

Wprowadzenie programu lojalnościowego to ważny krok w rozwoju Twojego biznesu. O tym, jakie plusy daje jego wdrożenie,  pisaliśmy już w kilku  artykułach na naszym blogu. Dziś jednak chcemy skupić się na korzyściach, które płyną z wykorzystania do tego celu dedykowanej platformy Sparta Loyalty Platform. Opisując jej działanie i możliwości, jakie daje użytkownikom, wyjaśnimy Ci także kilka istotnych pojęć.  Pokażemy także ich wpływ na sprawne funkcjonowanie Twojej firmy oraz rozwój w wielu obszarach.

Optymalizacja procesów dzięki Sparta Loyalty Platform

Z pewnością wiesz, jak dużym wyzwaniem jest zarządzanie wieloma, różniącymi się od siebie procesami w jednej firmie. Dlatego, dołączając do nich szereg nowych czynności związanych z obsługą programu lojalnościowego, warto wybrać rozwiązanie, które pozwoli na optymalizację procesów. A jednocześnie, dzięki ich centralizacji, umożliwi sprawne funkcjonowanie całości. 

Obsługa klienta, sprzedaż, a także marketing – to trzy elementy, które bezpośrednio związane są z programem lojalnościowym. Dlatego warto pomyśleć o tym, jak usprawnić ich funkcjonowanie. Dzięki jednej, sprawnej platformie do obsługi stanie się to możliwe. Gromadzenie danych, możliwość wprowadzania ulepszeń, prowadzenia projektów z poziomu jednego narzędzia i scentralizowana analityka – to elementy, które ułatwią Ci działanie. Dodatkowo pozwolą Ci także zyskać szersze spojrzenie. Być może są obszary, które warto poprawić i zauważysz je w każdym elemencie działania Twojej firmy?

Budowa bazy danych – dlaczego jest taka ważna?

Wspomniane dane to ogromna wartość dla Twojej firmy. Oczywiście prowadząc swoje działania, warto korzystać z analiz i raportów trendów konsumenckich, śledzić zmiany rynkowe — trzymać rękę na pulsie.  Jednak nic nie da Ci lepszej wiedzy o klientach niż budowa, zbieranie i aktualizacja własnej bazy danych. Będą one przydatne nie tylko w kontekście pracy z programem lojalnościowym i polepszaniem jego wyników, ale też w pozostałych obszarach jak sprzedaż czy marketing oraz obsługa klientów.

Dane zebrane w Sparta Loyalty Platform pozwolą Ci podzielić klientów na grupy, obserwować ich zachowania, tendencje, a także ewentualne zmiany, które będą wymagały Twojej uwagi i reakcji. Tylko pracując cały czas na danych, masz szansę na wychwycenie niuansów, które mogą mieć wpływ na cały Twój biznes – być może Twoi stali klienci nie kupują już tak chętnie? A może jest inna grupa, która potrzebuje Twojej uwagi? Temat budowy bazy danych po raz kolejny łączy się z centralizacją procesów. Dane transakcyjne, które posiadasz, mają przecież wpływ na planowanie działań marketingowych i są cenne w czasie analizy sprzedaży.

Zwiększenie koszyka – co oznacza w praktyce

Jednym z atutów wprowadzenia Sparta Loyalty platform jest zwiększenie koszyka uczestnika programu – w tym wypadku nawet o 30%. Co to oznacza w praktyce? Pewnie czytając artykuły branżowe, spotykasz się z pojęciem koszyka, średniego koszyka czy analizami dotyczącymi tego pojęcia. Chcąc najłatwiej to wyjaśnić, można powiedzieć, że koszyk klienta to jego jednorazowe zakupy. Wiedząc zatem jaka jest ich wartość, możesz pracować nad jej zwiększeniem. Taka analiza pozwala Ci także na wyciągniecie średniej i określenie, za jaką kwotę przeciętnie Twoi klienci robią zakupy, lub jaką ilość pieniędzy przeznaczają na usługi w Twoim punkcie.

Praca nad zwiększeniem koszyka klienta to tak naprawdę praca nad zwiększeniem przychodów Twojej firmy. Dzięki szeregowi narzędzi do budowania relacji z klientem udostępnianych w ramach Sparta Loyalty Platform zyskujesz możliwość pracy nad poprawą tego parametru w  przypadku Twoich stałych klientów. Uczestnicy programu skłonni są do wydawania nawet o kilkadziesiąt procent więcej, niż ma to miejsce, gdy nie korzystasz z narzędzi do budowania lojalności. 

Jak widzisz, każdy z trzech omawianych aspektów jest ważny dla Twojego biznesu. Wprowadzając Sparta Loyalty Platform, podejmujesz decyzję nie tylko o rozpoczęciu działania programu lojalnościowego. To także decyzja o usprawnieniu procesów Twojej firmy, dobrym poznaniu klientów. A w konsekwencji, o zwiększaniu przychodów. 

  • Autor: Spartavity
  • Data wpisu: 4 października 2021

Gotowy na wdrożenie własnego
systemu lojalnościowego?

Skontaktuj się z nami

Zostaw wiadomość, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe

Zamów darmową demonstrację produktu